O NÁS

Obsazení:

Jindřich Černohorský – kytary, zpěv, foukací harmonika
Petr Mlích – basové kytary, zpěv
Štěpán Plicka – klávesy
Robert Prokopec – bicí, perkuse, zpěv
Miroslav Krátký – el. kytara, zpěv

 

Jindřich Černohorský

Jindřich Černohorský je kytarista, zpěvák a skladatel, který se zamiloval do kytary ve svých 13 letech. Jeho otec byl klasický kytarista milující Andrése Segoviu, Francesca Tárregu, Heitora Villa-Lobose a samozřejmě Johanna Sebastiana Bacha. Žel nikdy neviděl svého syna hrát na kytaru. Zemřel ve svých 55 letech. Nedlouho po této tragické události vzal Jindra do ruky tátovu kytaru na kterou hraje některé písně na svých koncertech i dnes. Po zvládnutí základů se věnoval jako samouk klasické kytaře a šel ve šlépějích svého otce. Ale už ve svých 17 letech začaly první pokusy napsat vlastní písně. O rok později, kdy mu byla vyplacena pojistka za smrt tatínka, Jindra neváhal a zakoupil si v tehdejším Tuzexu svou první elektroakustickou kytaru Wahsburn. Vždy jej lákala práce se slovy a toužil textovat své písně. Ale nebyl nikdo, kdo by jej to naučil a tak zkoušel a zkoušel. Dnes je mnohými uznáván za skladatele, který má co říct a jeho písně jsou malými básněmi. Do roku 2012 působil v řadě kapel, které téměř vždy hrály jeho tvorbu. V jeho životě najdeme období blues, rocku i worship. Rok 2013 byl přelomový. Rozhodl se věnovat výhradně vlastní nové tvorbě a nabídnout své písně široké veřejnosti. Setkal se s Petrem Mlíchem a Štěpánem Plickou a to byl základ dnešní kapely. Po několika vítězstvích v Oblastních kolech Porty a účasti v Národním finále Porty v Řevnicích a Mezinárodním finále v Ústí nad Labem se rozhodli, že přenechají tyto soutěže mladým a začínajícím a budou se věnovat v maximální míře nové tvorbě a koncertování. V dubnu roku 2017 vychází jejich první CD s názvem Jindra Černohorský, které si vzal na starost známý producent Boris Carloff. Natáčeli v lednu 2017 v jeho studiu Soudevice v Praze. Na desku byla jako host přizvána zpěvačka Jana Lota, kterou můžete slyšet v písni Vzpomínky. Dalším hostem byl kytarista Miroslav Krátký. A protože Mirkův cit pro harmonii a styl hraní kapele velice sedl a porozuměli si i lidsky, stal se Míra plnohodnotným členem.
V současné době chystají repertoár na další desku a koncertují.
Jindra Černohorský hraje na kytaru Furch S 23 CR cut. Jeho druhou již zmíněnou kytarou je klasická kytara jeho otce od Františka Mettala z roku 1969. Oba nástroje má osazené snímačem L. R. Baggs Anthem. Na kytaře Furch používá struny struny Elixir Nanoweb .012 – .056 a na klasické kytaře struny Savarez.
Jako kombo, které na malých akcích používá také na zpěv, využívá BOSE L1 Compact.
Pedalboard:
Cry baby
Dynaverb (EBS)
Polytune 2 (T. C. Electronic)
Ekvalizér Fender
Ekvalizér Boss GE-7
Flashback (T. C. Electronic)
DI Box Fender
ABY channel switch Fender
T. C. Helicon Voicetone

 

Štěpán Plicka

Štěpán se narodil v Příbrami, kde vyrostl a objevil hudbu. Nejprve v místní ZUŠce, později na deskách nejrůznější stylů a žánrů. Ke klavíru se Štěpán dostal celkem pozdě a vlastně úplnou náhodou, ale i přesto to byl zásadní moment, který rozhodl o tom, že se bude hudbě věnovat pravděpodobně napořád. Od té doby se snaží rozšiřovat si své hudbení obzory, techniku hry i vnímání hudby jako takové. Nejčastěji hraje na klávesy Nord Electro 5 HP 73, koncertuje především s Jindrou a stále poslouchá hudbu všech stylů a žánrů.

Miroslav Krátký

Mirek se s kytarou začal seznamovat ve svých 18 letech. Poprvné na sebe výrazněji upozornil v roce 1995 účastí v kytarové soutěži, ze které si odnesl zvláštní cenu poroty za minimum tónů. Od ostatních soutěžících se totiž odlišoval procítěnou interpretací. Ocenění mělo o to vyšší hodnotu, když členy poroty byly osobnosti jako Michal Pavlíček, Luboš Andršt, Radim Hladík nebo Dáša Andrtová Voňková.
Ve stejném roce startoval Michal Pavlíček svůj televizní pořad Na Kloboučk u, kam M irka na základě kytarové soutěže pozval. V jednom z prvních dílů tak měl Mirek příležitost účinkovat s Vlastou Redlem, Zuzanou Michnovou, Otou Balage a dalšími.
Několik následujících let se ještě věnoval působení v domovské kapele Samuel Crux, než hraní na kytaru zcela opustil .Po dlouhých sedmnácti letech se však na popud svého kamaráda a dřívějšího spoluhráče Roberta Prokopce k hudbě vrátil. Mirek hraje kytaru Fender Stratocaster v odstínu Shoreline Gold (odstín je důležitý!) Barvu zvuku dociluje pouze prostřednictvím celolampového komba, multiefekt Line 6 POD HD500x používá pro modulační efekty.
Je věrný strunám Elixír Nanoweb .009-.042. Poslouchá zejména kytarovou muziku. Z toho, co ho v poslední době nejvíce zaujalo by fanouškům Jindry Černohorského doporučil například amerického kytaristu Carla Verheyna a jeho album z roku 2016 Grand Design.

 

Robert Prokopec


Narodil se a žije pod Orlickými horami. Ve věku okolo 13–14 let, fascinován muzikou, začal objevovat kytaru a bicí. Tyto nástroje ho provázejí dodnes. Jako samouka ho nejvíc baví pravě cesta hledání a objevování. Nejdříve se věnoval výhradně rockové muzice. Po delší odmlce, kdy ho okolnosti donutily přestat hrát, se k muzice vrátil, ale tíhl postupně k náročnějším stylům jako je jazz, swing, funky apod. Jako bubeník je věrný značce Sonor. Ve volném čase se rovněž věnuje skládání hudby a svým vlastním hudebním projektům. Hudbu považuje za jakýsi vnitřní svět a únik z každodenního stresu. Má rád muziku Romana Dragouna, jinak si vybírá z různých žánrů cokoliv rezonuje s jeho vnímáním hudby.

 

Petr Mlích


Basista Petr Mlích pochází z Olomouce.
Jako osmiletý začal chodit na hodiny hudební výchovy k paní učitelce Benešové kde hrál na tahací harmoniku. V jejím orchestru také začal aktivně vystupovat.
Na baskytaru hraje od roku 1977. Začal jako samouk a zkušenosti získal hraním po zábavách. První baskytaru mu koupil otec v bazaru za 400,- Kčs. Doma cvičil na elektronkovém rádiu rodičů.
Další nezbytným krokem bylo přestěhování do Prahy a angažmá mnoha kapel, hrající koncerty. Podílel se na mnoha studiových projektech.
S Jindrou ho spojují společné životní postoje opřené o křesťanskou víru a Jindrovo hluboké lidství. Jeho muziku vnímá jako naplnění své celoživotní záliby a své poslání. Přesto muzika není zdrojem jeho příjmů. Věnuje se práci se zvukem jak při live akcích tak při zpracování zvuku v postprodukci.

 

Gear:
Fender American deluxe Jazz Bass 5
Sandberg Fretless California II TM5
Ibanez SDGR SR 885
Ibanez Fretless SRF 705
Cimar EB3
Ampeg B1
Ampeg SVP Pro
SWR M2 Marcus Miller
Mesa Boogie VTwin pedal
QSC RMX
SWR GOLIATH Junior 2×10
Octaver OC2 Boss
Corona chorus+ T.C.Electronic
Hall of Fame2 T.C.Electronic
Polytune 2
Switch Blade Electro Harmonic
Single Looper Widara